مشتری مداری در بیمارستان؛ خدمات درمانی با بالاترین استاندارد
تا حالا به این فکر کردی که چرا بعضی بیمارستانا از بقیه جلوترن؟ چرا وقتی اسم یه بیمارستان یا کلینیک خاص میاد، همه ازش تعریف میکنن؟ خب راستش فقط به خاطر تخصص بالا یا تجهیزات گرون قیمت نیست. ماجرا خیلی بیشتر از این حرفاس، بحث بحثه مشتریمداریه. مشداری مداری در بیمارستان یعنی بیمار از لحظهای که وارد بیمارستان میشه تا وقتی مرخص میشه، باید احساس کنه که راحتی و رضایتش برات مهمه. چون بالاخره بیمار هم یه نوع مشتریه و مثل هر مشتری دیگه، دنبال یه تجربه خوبه.
ما تو این مقاله قصد داریم تا در خصوص اصول مشتری مداری در بیمارستان حرف بزنیم و بهتون بگیم که چرا مشتری مداری بیمارستان انقدر مهمه. پس اگه میخوای بدونی چجوری یه بیمارستان میتونه با احترام و توجه واقعی به بیمار یه تجربه خوب تو ذهنش بسازه تا آخر این مقاله با ما همراه باش.
مشتری مداری در پزشکی چیست؟
اگه بخوایم خیلی خودمونی و رو راست بگیم، مشتری مداری در کلینیک و حوزه پزشکی یعنی درک کنی که بیمار فقط به دنبال دارو نیست و یه عالمه احساس و نگرانی داره که باید تو بیمارستان بهش توجه بشه. در یک کلام یعنی بیمارستان یا کلینیک درست مثل یه مشتری با بیمار برخورد کنه. مشتری مداری در بیمارستان یعنی از لحظهای که بیمار پاشو میذاره تو مرکز درمانی، حس کنه مهمه. از طرز برخورد پذیرش گرفته تا نحوه صحبت پزشک، مدت زمان انتظار، تمیزی محیط و حتی برخورد پرستار موقع تزریق. همه اینا یه تصویر کلی تو ذهن بیمار میسازه که میتونه باعث شه دوباره برگرده یا اینکه قیدت رو بزنه!
در حال حاضر شهرها پر کلینیک و بیمارستانن اما چیزی که یه مرکز درمانی رو خاص میکنه، فقط دستگاهها و تجهیزات گرون نیست؛ اون حسیه که به بیمار منتقل میکنی. وقتی بیمار حس کنه بهش احترام گذاشته شده و واقعا بهش اهمیت میدی اون وقته که میتونه بشه مشتری وفادار و حتی برات تبلیغ رایگان بکنه. پس اگه میخوای تو بازار رقابتی سلامت از بقیه جلو بزنی، باید مشتریمداری رو از شعار دربیاری و تبدیلش کنی به رفتار واقعی.
دلایل اهمیت رعایت اصول مشتری مداری در بیمارستان
چرا اصول مشتری مداری در بیمارستان مهمه؟ مشتری مداری بیمارستان یعنی اینکه به بیمار مثل یه انسان ارزشمند نگاه کنی، نه یه پرونده پزشکی یا یه تخت اشغال شده. وقتی بیمار وارد بیمارستان میشه، طبیعیه که نگران و مضطربه. حالا اگه این بیمار با لبخند، خوشامدگویی و رفتار محترمانه مواجه بشه، همین اول کاری کلی آروم میگیره. اون حس اعتماد و امنیتی که از این فضا میگیره و روند درمانشو هم سریعتر طی میکنه. متاسفانه خیلیا نمیدونن که مشتری مداری چیست و چرا مهمه. برخی از مهمترین دلایل رعایت اصول مشتری مداری در بیمارستان عبارتند از:
- افزایش رضایت بیمار
- تبلیغات دهان به دهان برای بیمارستان
- افزایش اعتماد و اعتبار عمومی
- ساخت رابطه طولانی مدت
- کم کردن تعداد شکایتها و نارضایتیها
10 اصل مشتری مداری در بیمارستان
مهمترین اصول مشتری مداری در بیمارستان عبارتند از:
1.ارتباط مؤثر با بیماران
اگه بخوای حال یه بیمار خوب شه، فقط آمپول و قرص جواب نمیده! یه بخش مهم قضیه اینه که بتونی باهاش به خوبی ارتباط برقرار کنی. یعنی وقتی بیمار حرف میزنه با دقت گوش بدی، وس
کاربران عزیز، دیدگاه ما خزان است
شما اولین نفری باشید، که دیدگاه رو برای این مقاله ثبت میکند