ترفندهای جذب مشتری آرایشگاه زنانه

ترفندهای جذب مشتری آرایشگاه زنانه {ایده های جذاب}

21 اردیبهشت 1404
12 دقیقه
فهرست محتوا

امروزه تو هر محله و کوچه 2 یا 3 آرایشگاه زنانه وجود داره. آیا همشون مشتری دارن؟ اگه صاحب یه سالن زیبایی هستی یا تو آرایشگاه زنونه کار می‌کنی، باید بدونی برای موفقیت تنها داشتن مهارت کافی نیست. واقعیت اینه که تا مشتری نداشته باشی، بهترین خدمات دنیا هم باشه فایده نداره. حالا سوال اینجاست که چطوری باید مشتری جذب کنیم و از اون مهم‌تر، چطوری کاری کنیم که مشتری بمونه و همیشگی بشه؟

ما تو این مقاله هر تکنیکی که برای جذب مشتری آرایشگاه زنانه باید بدونی رو بهت می‌گیم. ترفندهایی که نه نیاز به خرجای عجیب غریب داره، نه سختی خاصی. فقط کافیه بلد باشی چی کار کنی و کی انجامش بدی. اگه می‌خوای سالن زیباییت همیشه شلوغ باشه و هیچ وقت نگران بی‌مشتری بودن نباشی، این مقاله رو تا آخر بخون.

ایده برای جذب مشتری آرایشگاه زنانه

خیلیا فکر می‌کنن برای جذب مشتری سالن زیبایی فقط باید تبلیغ کرد، اونم از اون تبلیغای گرون که بیشترشون هم فایده خاصی ندارن. اما واقعیت اینه که کلی ایده برای جذب مشتری آرایشگاه زنانه هست که اگه درست اجرا بشن، سالن رو برات پر از مشتری می‌کنن. در ادامه بهتون می‌گیم که چگونه برای سالن زیبایی مشتری جذب کنیم.

28 تا از راه های جذب مشتری آرایشگاه زنانه و سالن زیبایی

بهترین راه های جذب مشتری در سالن زیبایی عبارتند از:

داشتن باشگاه مشتریان

برای جذب مشتری آرایشگاه زنانه شما قبل از هر اقدامی به یه باشگاه مشتریان نیاز دارید. باشگاه مشتریان بهتون کمک می‌کنه تا مشتریات رو بهتر بشناسی و باهاشون ارتباط قوی بسازی. وقتی کسی از خدماتت استفاده می‌کنه، شماره تماسش رو بگیر و اونو عضو باشگاهت کن. با داشتن اطلاعاتی مثل اسم، شماره، تاریخ تولد، خدماتی که استفاده کرده و غیره کارت برای تبدیل اون به یه مشتری وفادار راحته. باشگاه مشتریان چیز عجیب و پیچیده‌ای نیست ولی اگه درست پیاده بشه، موفقیتت رو تضمین می‌کنه.

درخواست باشگاه مشتریان تارگت

به مشتری پیام بده

اگه یه آرایشگاه زنونه داری، حتما به مشتریای خودت پیام بده. پیام دادن به مشتری هنوزم که هنوزه یکی از موثرترین راه های جذب مشتری آرایشگاه زنانه به شمار میاد. یه پیامک شخصی‌سازی شده با یه پیشنهاد ویژه می‌تونه هر خانمی را وسوسه کنه که بیاد سمتت. مثلا پیام بده هانیه جان، اصلاح ابرو + ماسک صورت فقط ۷۰ تومن فقط تا آخر هفته! البته حواست باشه که خیلی پیام ندی و مزاحمت ایجاد نکنی.

جذب مشتری آرایشگاه

ایجاد برنامه وفاداری مشتری

برنامه وفادارسازی یعنی اینکه کاری کنی مشتریات بهت بچسبن و نرن سراغ رقیب. برای اینکه مشتریات نرن سراغ رقبا یکی از ساده‌ترین راه‌ها اینکه که سیستم امتیازدهی راه بندازی. یعنی هر بار که مشتری میاد و از خدماتت استفاده می‌کنه، امتیاز بگیره. وقتی امتیازاش به یه حدی رسید یه هدیه یا تخفیف بگیره. اینطوری مشتری انگیزه پیدا می‌کنه که بیشتر بیاد تا زودتر به جایزه برسه. اینجور برنامه‌ها نشون می‌ده که به مشتری اهمیت می‌دی و فقط دنبال پول گرفتن نیستی.

دادن خدمات رایگان

خدمات رایگان همیشه معجزه می‌کنه. حالا اگه توی سالن زیبایی یه بخش از خدماتت رو رایگان کنی، مشتری عاشقتون میشه. مثلا اگه کسی برای رنگ مو اومد، براش اصلاح ابرو رو رایگان انجام بده. یا حتی یه مشاوره پوست و مو مجانی بده، بدون اینکه اصرار کنی ازت خرید کنه. این کار یکی از موثرترین راه های جذب مشتری در سالن زیباییه و خیلیا با این ترفند تونستن مشتریای زیادی رو جذب کنن.

ارتباط با مشتری

اگه فقط وقتی مشتری اومد تو سالن یادت بیفته که وجود داره، بدون تو ذهنش موندگار نمی‌شی. ارتباط همیشگی یعنی هر از گاهی یه پیام ساده بدی، حال و احوال بپرسی یا یه تخفیف ویژه براش بفرستی. این کارا نشون می‌ده که برات مهمه نه فقط پولش! ارتباط همیشگی با مشتری باعث می‌شه سالن تو جزو اولین انتخاباش بمونه، حتی اگه هزار تا جای دیگه هم تبلیغ کنن.

مشاوره دادن

مشاوره دادن تو آرایشگاه خیلی مهمه. خیلی وقتا یه مشتری می‌خواد از یه خدمات استفاده کنه، اما تو می‌دونه که این خدمات به دردش نمی‌خوره. تو باید به مشتری مشاوره درست بدی و بهش کمک کنی تا به زیباترین حالت خودش دربیاد. وقتی یکی بدون اینکه هنوز پولی داده باشه، حس کنه داری وقت می‌ذاری اعتمادش جلب می‌شه و میاد سمتتون.

قیمت‌گذاری منصفانه

قیمت تاثیر بسیار زیادی روی جذب مشتری آرایشگاه داره. قیمت‌گذاری بی‌منطق مشتری رو فراری می‌ده. نباید چون یه سالن توی بالا شهر قیمتش بالاست، تو هم بزنی همون قیمت به خصوص وقتی که تو یه منطقه دیگه‌ایی. باید با توجه به شرایط محلی، نوع خدمات، کیفیت کار و حتی قدرت خرید مشتریات قیمت‌گذاری کنی. مشتری وقتی بدونه بابت چی داره پول می‌ده، راحت‌تر خرج می‌کنه. مهم‌تر از اون قیمتات باید شفاف باشه نه اینکه وقتی کار تموم شد تازه بفهمه فلان خدمات اضافه حساب شده.

جذب مشتری آرایشگاه با پرسنل حرفه‌ای

پرسنل حرفه‌ای و مودب

داشتن یه تیم حرفه‌ای فقط به این نیست که خوب میکاپ یا مو رنگ کنن. اخلاق، برخورد و آداب معاشرت هم مهمه. مشتری اگه ببینه یکی از پرسنل باهاش بد برخورد کرده احتمالا دیگه سمتتون نمیاد، حتی اگه کارت عالی باشه! پس موقع استخدام باید حواست باشه طرف خوش‌برخورد و مودب باشه. آموزش‌های دوره‌ای در مورد مشتری‌مداری هم فراموش نشه. داشتن یه تیم مودب و حرفه‌ای رمز موفقیت جذب مشتری آرایشگاه زنانه‌اس.

فعالیت تو اینستاگرام

اینستاگرام شده ویترین هر سالن زیبایی! مشتری اول از همه وارد پیچت میشه تا ببینه کارات چطوره. اگه فعال باشی، پست و استوری منظم بذاری و نمونه کارهای واقعی نشون بدی، علاقمند میشه بیاد پیشت. استفاده درست از هشتگ‌ها، انتشار رضایت مشتریا، نشون دادن پشت صحنه یا حتی آموزش کوتاه همه باعث رشد کسب‌وکارت می‌شن.

جذب مشتری آرایشگاه با فضای دلنشین

فضای دلنشین

مشتری وقتی میاد آرایشگاه فقط برای زیبایی نیست و دنبال چیزای دیگه مثل جای آروم و حس خوب هم می‌گرده. اگه سالنت پر سروصدا و بی‌نظم باشه، حتی بهترین خدمات هم دل مشتریو نمی‌بره. پس سعی کن تا فضای آرایشگاهت همیشه دلنشین باشه تا مشتری حتی از انتظار کشیدن برای ارائه خدمات هم راضی باشه.

داشتن آتلیه در سالن

یک ایده برای جذب مشتری آرایشگاه زنانه که امروزه خیلی مورد استقبال قرار می‌گیره، داشتن آتلیه تو سالن زیباییه. همه دوست دارن وقتی آرایششون تموم شد، یه عکس قشنگ از خودشون داشته باشن. اگه تو سالن یه گوشه خوشگل برای عکاسی درست کنی، مشتریا خودشون تبلیغت می‌شن! چون اون عکسو تو استوری یا پستشون می‌ذارن و تگت می‌کنن. این یعنی بازاریابی رایگان!

پذیرایی

هیچ‌کس از یه لیوان چای یا قهوه خوش ‌طعم بدش نمیاد. وقتی مشتری منتظره یا تازه کارش تموم شده، یه پذیرایی ساده ولی خوش‌ سلیقه می‌تونه حس خوبی بهش بده. لازم نیست پذیرایی مفصل باشه، یه چای با بیسکوییت یا یه شکلات کوچیک کافیه. این کار نشون می‌ده که به مشتری اهمیت می‌دی و همین توجهات ریز باعث می‌شه ازت راضی باشه و دوباره بیاد. بعضی وقتا یه لیوان چای بیشتر از هزار تا تبلیغ برای جذب مشتری آرایشگاه جواب می‌ده!

ارائه نمونه کار

از ایده هایی برای جذب مشتری در ارایشگاه که همیشه مورد توجه قرار می‌گیره، ارائه نمونه کاره. مشتری وقتی می‌خواد سالن زیبایی انتخاب کنه، قبل از هر چیز دنبال یه مدرک می‌گرده! یعنی چی؟ یعنی عکس، ویدیو یا حتی نظر مشتری‌های قبلی رو ببینه تا خیالش راحت شه قراره به یه جای حرفه‌ای مراجعه کنه. شما با گذاشتن نمونه ‌کار تو اینستاگرام، سایت یا حتی توی یه آلبوم چاپ ‌شده توی سالنئبه مشتری نشون می‌دی که چقدر کارت قابل اعتماده. نمونه‌کار خوب، ترس و تردید رو از دل مشتری برمی‌داره.

هدیه دادن

هدیه دادن یه ترفند خیلی ساده برای جذب مشتری سالن زیباییه که واقعا معجزه می‌کنه! مشتری وقتی بعد از خدماتش یه هدیه کوچیک مثل ماسک مو، اصلاح ابرو یا کارت تخفیف می‌گیره، حس خاص بودن بهش دست می‌ده. حالا اگه اون هدیه لوگوی سالن یا آدرس پیج اینستاگرام هم داشته باشه با یه تیر و دو نشونه زدی. این هدیه‌ها باعث می‌شن اسم سالن تو ذهن مشتری بمونه.

جذب مشتری آرایشگاه زنانه با منظم بودن

منظم بودن

هیچ‌کس از منتظر موندن خوشش نمیاد! وقتی یه مشتری با کلی ذوق میاد برای خدمات زیبایی اگه ببینه باید کلی صبر کنه یا وقتش جابه‌جا شده، حس بدی می‌گیره. اما اگه سالن منظم باشه و همه ‌چیز سر وقت پیش بره همون لحظه تو ذهن مشتری یه امتیاز مثبت ثبت می‌شه. نظم تو ظاهر سالن، برخورد پرسنل، چیدمان وسایل، حتی پاسخگویی به تماس‌ها هم هست. اینا همه با هم باعث می‌شن که مشتری بفهمه این سالن، حرفه‌ای و قابل اعتماده.

تبلیغات موثر

تبلیغات موثر یکی از روش های جذب مشتری سالن زیباییه. تبلیغات خوب یعنی دیده شدن توسط آدمای درست، توی زمان درست. اگه تبلیغاتت فقط داخل پیج اینستاگرامت باشه اما کسی نبینه، فایده‌ای نداره. باید بری سراغ جاهایی که مخاطب هدفت اون‌جاها رفت‌وآمد داره. برای مثال باشگاه زنونه یا فروشگاه لوازم آرایشی می‌تونه جای خوبی برای انجام تبلیغات باشه.

توجه به ظاهر

مشتری وقتی وارد سالن می‌شه، اولین چیزی که نظرشو جلب می‌کنه ظاهر محیط و کارکنانه. اگه سالن و پرسنلی که توش کار می‌کنن، نامرتب باشن. حتی اگه بهترین خدمات رو هم ارائه بدی، شانست برای نگه داشتن مشتری خیلی کمه. برای داشتن ظاهر خوب باید به نکات زیر تو سالنت توجه کنی:

  • لباس مرتب
  • تهویه مطبوع
  • دکوراسیون داخلی خوب
  • نور مناسب
  • بوی خوب

ارائه خدمات به صورت پکیج

آدما عاشق چیزایین که در کنار کامل بودن، قیمت مناسبی هم داشته باشن.  حالا تصور کن یه خانم شاغل بیاد و تو سالن تو یه پکیج آماده ببینه: اصلاح صوت + رنگ مو + آرایش + ناخن با تخفیف ویژه. پکیج‌سازی هوشمندانه بهت کمک می‌کنه مشتری‌هایی که وقت یا بودجه محدودی دارن رو هم جذب کنی. برای آرایشگاهت پکیج‌های مختلف مثل پکیج عروسی، پکیج تولد، پکیج زیبایی روزانه و غیره داشته باش.

جذب مشتری آرایشگاه با گرفتن کمک از افراد مشهور

گرفتن کمک از افراد مشهور

اگه یه بلاگر یا آدم معروف بیاد سالن تو و از خدماتت راضی باشه و یه استوری برات بذاره، اون لحظه ورق برمی‌گرده! چون فالوئرهای اون شخص به حرفش اعتماد دارن و هرچی بگه قبول می‌کنن. این مدل تبلیغات یکی از قوی‌ترین روش های جذب مشتری سالن زیباییه. به خصوص اگه اون فرد واقعا از خدماتت راضی باشه و تبلیغش از دلش بیاد.

سیستم نوبت‌دهی

وقتی مشتری بدون معطلی و انتظار اضافه بره سر وقت خدماتش، حس حرفه‌ای بودن سالن بهش منتقل می‌شه. استفاده از سیستم نوبت‌دهی (مخصوصا آنلاین یا پیامکی) کمک می‌کنه، نظم سالن بالا بره و مشتریا هم از شلوغی و بی‌نظمی خسته نشن. همچنین امکان رزرو ساعت مشخص باعث می‌شه مشتری با خیال راحت و برنامه‌ریزی قبلی بیاد. این سیستم به خصوص برای خانم‌های شاغل یا مادرهایی که وقت کمی دارن خیلی ارزشمنده.

پخش موسیقی

موسیقی خوب فضا رو عوض می‌کنه و استرس مشتری رو کم می‌کنه. موزیک آروم، لایت یا حتی ملودی‌های بی‌کلام مناسب فضای سالن هستن. ولی حواست باشه صدای موزیک نه خیلی بلند باشه که اعصاب خورد کن بشه، نه اونقدر آروم که کسی صداش رو نشنوه. انتخاب آهنگ مناسب می‌تونه حال ‌و هوای سالن رو دلنشین‌تر کنه و مشتری رو بیشتر جذب کنه.

به‌روز باشید

آرایشگری یه شغل ایستایی نیست. هر روز یه ترند جدید، یه تکنیک تازه یا یه محصول نو وارد بازار می‌شه. اگه از اینا جا بمونی، خیلی زود از رقابت هم خارج می‌شی. شرکت توی دوره‌های آموزشی، دنبال کردن پیج‌های خارجی و و تجربه کردن سبک‌های جدید باعث می‌شه از مد روز دنیا عقب نمونی. وقتی مشتری ببینه تو کارتو بلدی و آپدیت هستی، مطمئن باش تو رو ول نمی‌کنه و بره سراغ کسی دیگه.

خیلی حرف نزنید

حرف زدن با مشتری خوبه، اما به هیچ عنوان نباید این حرف زدن به پر حرفی تبدیل بشه. خیلی از آرایشگرا فک می‌کنن که هرچی بیشتر با مشتری حرف بزنن بهتره و اون خوشش میاد. این موضوع اصلا درست نیست و شما مجاز نیستی که وارد حریم خصوصی مشتری بشی.

سایر راه های جذب مشتری در سالن زیبایی

دیگر راه های جذب مشتری آرایشگاه زنانه عبارتند از:

  • خدمات خاص به مشتری بده
  • نورپردازی مناسب داشته باش. از رینگ لایت‌ها و سایر تکنیک‌های نورپردازی استفاده کن.
  • می‌تونی توی کارای خیریه شرکت کنی.
  • رویدادهای زیبایی برگزار کن
  • کلاس آموزشی بذار

ایده هایی برای جذب مشتری در ارایشگاه

باشگاه مشتریان چگونه به جذب مشتری برای آرایشگاه زنانه کمک میکند؟

حالا که با نحوه جذب مشتری در آرایشگاه زنانه آشنا شدید. اجازه بدید تا تاثیر باشگاه مشتریان تو جذب مشتری آرایشگاه زنانه را بررسی کنیم. قطعا باشگاه مشتریان یکی از حرفه‌ای‌ترین راه‌ها برای جذب مشتری و نگه‌داشتن اون توی آرایشگاه زنونه‌ست. وقتی یه سالن زیبایی یه باشگاه مشتریان درست می‌کنه، در واقع داره به مشتری‌هاش یه حس تعلق و خاص بودن می‌ده. این یعنی مشتری فقط یه مراجعه‌کننده نیست، بلکه عضوی از یه مجموعه‌ست که براش ارزش قائل شدن. مزایای داشتن باشگاه مشتریان برای جذب مشتری سالن زیبایی عبارتن از:

  • افزایش وفاداری مشتری‌ها
  • جمع‌آوری اطلاعات کاربردی و مفید از مشتری
  • برقراری ارتباط راحت با مشتری
  • افزایش تبلیغات دهان به دهان
  • افزایش سود و درآمد

کلام آخر

رقابت تو سالن‌های آرایشی خیلی زیاده و پیدا کردن مشتری جدید و نگهداری مشتریای قدیمی واقعا کار سختیه. برای جذب مشتری آرایشگاه شرط لازم داشتن مهارته، اما برای موفقیت تنها مهارت کافی نیست. شما باید بلد باشی که با مشتری ارتباط بگیری و کاری کنی که اون نه فقط یه بار بلکه برای همیشه بیاد پیش خودت. داشتن باشگاه مشتریان نصف راه موفقیت تو سالن زیباییه. اگه می‌خوای به سادگی خوردن یه لیوان آب باشگاه مشریانتو راه‌اندازی کنی، همین الان با کارشناسان تارگت تماس بگیر.

آموزشی

دیدگاه

نظرات کاربران را در این بخش مشاهده کنید

افزودن دیدگاه

کاربران عزیز، دیدگاه ما خزان است

شما اولین نفری باشید، که دیدگاه رو برای این مقاله ثبت میکند

تیم فروش در خدمت شماست

همیشه در کنار شما هستیم









    09

    سوالات متداول

    پاسخ به برخی از مهم‌ترین سؤالاتی که برای مشتریان ما پیش آمده است

    ابتدا باید اپلیکیشن تارگت را دانلود و نصب کنید. پس از نصب اپلیکیشن باید در تارگت ثبت‌نام کنید.

    چون تارگت در حقیقت یک دستگاه کارتخوان هم هست نیاز است در هنگام ثبت‌نام، اطلاعات کاملی که مورد نیاز شاپرک و بانک است را وارد کنید. پس از ثبت‌نام حداکثر در ۲ روز کاری ثبت‌نام شما در شاپرک تأیید می‌شود. حالا باید دستگاه تارگت را از طریق سیم‌کارت یا وای‌فای به اینترنت متصل کنید. پس از اتصال دستگاه به اینترنت، مرحلهٔ اتصال دستگاه به اپلیکیشن را در اپ تارگت دنبال کنید.

    بله. این دستگاه شامل یک سال گارانتی است. در صورت نیاز به خدمات گارانتی می‌توانید با ما تماس بگیرید.

    همکاران ما در تیم پشتیبانی تارگت آمادهٔ پاسخگویی به سؤالات شما هستند.
    در روزهای کاری از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ شب می‌توانید با ما تماس بگیرید.
    در روزهای تعطیل رسمی، از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ عصر پاسخگوی شما هستیم.