ترفندهای جذب مشتری آرایشگاه مردانه
اگه آرایشگاه مردونه داری یکی از سوالایی که همیشه تو ذهنت میچرخه اینه که چطور مشتری بیشتری جذب کنم؟ راستش رو بخوای جذب مشتری آرایشگاه مردانه با توجه به رقابت شدیدی که وجود داره، اصلا کار راحتی نیست. راستش روی بخوای برای جذب مشتری فقط حرفهای بودن تو کوتاه کردن مو و ریش کافی نیست. مشتریای امروزی دنبال چیزای بیشتری مثل راحتی بیشتر، تجربه خوب و برخورد حرفهاین.
ما تو این مقاله از تارگت قراره باهم کلی ترفند کاربردی و ایده برای جذب مشتری آرایشگاه مردانه رو باهم مرور کنیم. میخوایم کاری کنیم که هرکی یه بار پاشو گذاشت تو آرایشگاه مردونت، دیگه به زورم نتونی بندازیش بیرون. اگه از دست صندلیای خالی آرایشگاهت خسته شدی و میخوای همیشه پر باشه، این دقیقا همون مقالهایه که دنبالش میگشتی.
ایده برای جذب مشتری آرایشگاه مردانه
اگه تازه آرایشگاهتو باز کردی یا بعد از مدتی دور بودن از کار دوباره میخوای برگردی سرکار اولین چیزی که ذهنتو درگیر میکنه، راه های جذب مشتری آرایشگاه مردانهاس. خیلیا فکر میکنن که مهارتشون با شونه، قیچی و ماشین اصلاح برای اینکه مشتریا سرازیر بشن به سمت آرایشگاهشون کافیه. این موضوع شرط لازم برای جذب مشتریه اما کافی نیست. پس اگه میخوای انقد سرت شلوغ بشه که حتی نتونی سر خودتو اصلاح کنی باید بدونی چگونه مشتری اآرایشگاه مردانه جذب کنیم.
18 تا از راه های جذب مشتری آرایشگاه مردانه
روشهای مختلفی برای جذب مشتری آرایشگاه مردانه وجود داره که مهمترینشون عبارتن از:
باشگاه مشتریان راهاندازی کن
باشگاه مشتریان بهت کمک میکنه تا اطلاعات دقیقی از هر مشتری داشته باشی. بهت کمک میکنه که بدونی کی چن وقت یکبار میاد آرایشگاه، چه خدماتی انجام میده و خیلی چیزای دیگه. با وجود باشگاه مشتریا شما میتونی برای مشتریات خدمات ویژه در نظر بگیری. مثلا:
- بعد از 5 اصلاح، اصلاح 6ام شما کاملا رایگانه
- تو روز تولد مشتری بهش پیام بده و علاوه بر تبریک یه تخفیف درست و حسابی هم بهش بده
- برای مشتریا تخفیف در نظر بگیر
- تو مناسبتهای خاص مثل عید نوروز به مشتریای عضو باشگاهت خدمات ویژه بده
احتمالا الان تو دلتون میگید؛ اووهوو کی بره این همه راهو! برعکس ظاهرش درست کردن یه باشگاه مشتریان کار خیلی سادهایه. کافیه از تارگت تو آرایشگات استفاده کنی و به مشتریا بگی که موقع پرداخت شماره تلفنشون رو هم وارد کنن. با وارد کردن شماره تلفن، مشتری عضو باشگاهت میشه و کارت عضویتش هم میشه همون کارت بانکی که باهاش پرداخت کرد. درست به همین سادگی!
به مشتریای وفادارت اهمیت بده
تحقیقات جدید نشون داده که میزان وفاداری مردا به آرایشگراشون بیش از همسراشونه! این فکت شاید عجیب باشه، اما تا حدود زیادی میتونه درست هم باشه. آیا این حجم مردا به آرایشگاشون شایسه تقدیر از جانب شما نیست؟ حتما هست. هر کاری که از دستت برمیاد انجام بده تا مشتری وفادارت رو نگه داری از تخفیف گرفته تا بین نوبت کارش رو راه انداختن! مشتری وفادار دقیق مثل طلاعه و باید با تمام وجودت ازش نگهداری کنی.
پیامک تبلیغاتی بفرس
پیامک تبلیغاتی یکی از سادهترین و موثرترین روشها برای یادآوری خودت به مشتریهاست. خیلی وقتا پیش میاد مشتری حواسش نیست یا اصلا فراموش کرده که باید بیاد آرایشگاه. با یه پیامک تبلیغاتی ساده مثل دوست عزیز وقت یه تغییره! با تخفیف ویژه این هفته منتظرتم! میتونی ذهنش رو قلقلک بدی. البته حواست باشه پیامک تبلیغاتیت باید جذاب، کوتاه و به دور از حاشیه باشه.
خدمات رایگان بده
کسی رو میشناسین که از چیز رایگان بدش بیاد؟ از قدیم هم گفتن مفت باشه، کوفت باشه. خدمات رایگان یکی از اون تکنیکهایی که اگه درست اجرا بشه، منجر به جذب مشتری برای آرایشگاه مردانه میشه. خدمات زیر رو میتونی به صورت رایگان تو مجموعهات ارائه بدی:
- اصلاح ریش
- گرفتن پشت گردن
- ماسک بخار
- سشوار کشیدن
- حالت دادن به مو
از تبلیغات غافل نشو
تبلیغات برای همه کسبوکارا مهمه. فک نکن چون آرایشگاه داری برای جذب مشتری نیازی به تبلیغات نداری. تبلیغ خوب باید ساده، جذاب و کاملا هدفمند باشه. روشهای مختلفی برای انجام تبلیغات وجود داره. یکی از موثرترین روشهای تبلیغات کمک گرفتن از اینفلوئنسرهاس.
لوکیشن خوبی انتخاب کن
موقعیت مکانی تاثیر بسیار زیادی روی جذب مشتری آرایشگاه مردانه داره. . اگه آرایشگاهت تو یه جای پرت و بی رفتوآمد باشه حتی اگه بهترین اصلاح دنیا رو انجام بدی فایدهای نداره؛ چون اصلا دیده نمیشی. سعی کن آرایشگاهت رو تو محلهای بزنی که پاخور داشته باشه و مسیر رفتوآمد باشه. اینجوری تو ذهن مشتری میمونه که یه آرایشگاه این اطراف هست. جای پارک برای ماشین خیلی مهمه، حتما محلی که قراره آرایشگاه بزنی جوری باشه که مشتری بتونه بدون مشکل ماشینش رو پارک کنه.
مشتریای ناراضی رو راضی کن
مشتریای ناراضی اگه باهاشون درست رفتار بشه، این پتانسیل رو دارن که به مشتری وفادارت تبدیل بشن. وقتی مشتری ناراضی میاد سمتت به جای اینکه ناراحت و عصبی بشی، بهش گوش کن، ازش تشکر کن و سعی کن تا مشکلش رو حل کنی. مثلا اگه شخصی از مدل مویی که براش زدی ناراضیه، بگو ببخشید حق با شماست، اجازه بده تا اونجوری که خودت میخوای درستش کنم. این کار نشون میده که مشتری برات مهمه نه اون کارتی که توی کارتخوان میکشه.
ارتباط دوستانه برقرار کن
یادت باشه مشتری وقتی میاد پیشت فقط دنبال کوتاه کردن مو نیست، دنبال ارتباط و گاها صحبت کردنه. اگه بتونی باهاش مثل یه دوست ارتباط برقرار کنی، احتمال اینکه مشتری دوباره بیاد پیشت خیلی زیاد میشه. البته منظورمون از دوستانه این نیست که بشی رفیق گرمابه و گلستون مشتری. لبخند زدن یه احوالپرسی صمیمی یا حتی یه سوال کوتاه در مورد کار یا زندگیش میتونه حس خوبی به مشتری بده.
تمیزی و مرتب باش
تمیزی اولین چیزییه که چشم مشتری رو میگیره. هیچکس دوست نداره بیاد تو یه آرایشگاه که کف پر از موئه یا روشوییها لک دارن. یه محیط کثیف حس بدی به مشتری میده و ناخودآگاه فکر میکنه خدماتتم هم بیکیفیته. پس هر روز قبل و بعد از کار همه جا رو تمیز کن، ضدعفونی یادت نره و حواست باشه ابزاراتو مرتب و تمیز بچینی. مشتری وقتی ببینه حتی به جزئیات اهمیت میدی با خیال راحت میشینه رو صندلی و میذاره کارت رو انجام بدی.
قیمت منصفانه داشته باش
مشتریا خیلی سریع میفهمن که قیمتت با کیفیت کارت میخونه یا نه. اگه گرونتر از حد معمول باشی ولی کیفیت خاصی ارائه ندی یه بار میاد و دیگه پشت سرشو هم نگاه نمیکنه. از اون طرف اگه زیادی ارزون باشی، فکر میکنن کارِت بیکیفیته. پس جوری قیمت بده که نه سیخ بسوزه و نه کباب.
به سیستم تهویهات توجه کن
تصور کردن اینکه تو تابستون روی صندلی آرایشگاه نشسته باشی و گرمت باشه هم عذاب آوره، چه برسه به تجربه کردن اون. مشتریا کم طاقتن و حتی اگه بهترین آرایشگر دنیا باشی اما تهویهات خوب نباشه، سمتت هم نمیان. البته تهویه مناسب برای مشتری نیست، چرا که بیشتر از هر کسی خودت تو اون آرایشگاه داری وقت میگذرونی.
نورپردازی خوبی داشته باش
مورد بعدی که تو راه های جذب مشتری ارایشگاه مردان به اون میپردازیم، نورپردازی مناسبه. نور خوب فقط واسه زیبایی نیست، مستقیم روی کیفیت کارت تاثیر داره. اگه نور کافی نباشه، ممکنه اشتباه اصلاح کنی یا ریزهکاریها رو نبینی. یه نور سفید و یکنواخت بالای صندلیها بذار تا همه چی واضح باشه. نور زرد یا خیلی ضعیف، فضا رو خستهکننده و دلگیر میکنه. نورپردازی درست میتونه آرایشگاهتو شیکتر نشون بده و حس حرفهای بودن بده. خلاصه نور خوب مساوی با حس خوب و کار تمیزه!
به وقت مشتری احترام بذار
تا حالا شده سر تایمی که آرایشگر بهت گفته بری آرایشگاه و ببینی یکی رو صندلی نشسته؟ اگه عصبانی نشدی باید به احترامت کلاه از سرمو نبرداریم. به عنوان یه آرایشگر باید بدونی که مشتری نسبت به وقتش خیلی حساسه و اصلا دلش نمیخواد که حتی چند دقیقه از وقتش رو تو آرایشگاه معطل شه. برای اینکه مشتری حس کنه براش ارزش قائلی از سیستم نوبتدهی استفاده کن و بهش پایبند باش. اگه به هر دلیلی تاخیری پیش اومد، حتما با مشتری تماس بگیر و بهش اطلاع بده.
موی کودکان رو هم کوتاه کن
یه ایده برای جذب مشتری آرایشگاه مردانه اینه که به کودکان هم خدمات بدی و کارشون رو راه بندازی. بچهها با کوتاه کردن مو رابطه خوبی ندارن و معمولا از این کار بدشون میاد. پدر و مادرا همیشه دنبال آرایشگاهی هستن که بچهشون باهاش راحت باشه. وقتی صندلی کودک فضای رنگی و پر از اسباببازی داشته باشه، بچهها علاوه بر اینکه گریه نمیکنن و ذوق هم میکنن که اومدن آرایشگاه. تو کشوت حتما یه جایزه کوچیک مثل شکلات برای بچهها بذار تا براشون یه خاطره خوب بسازی.
خدمات پوست ارائه بده
دیگه از اون زمان که خدمات پوست مخصوص خانمها بود، فاصله گرفتیم. این روزا دیگه آقایونم دنبال رسیدگی به پوستشون هستن. دیگ اصلاح مو و ریش به تنهایی کافی نیست. خیلیا دنبال پاکسازی صورت، آبرسانی، فیشیال و خدمات پوستی میگردن. اگه توی آرایشگاهت این خدمات رو ارائه بدی یه قدم از رقیبات جلوتری. چون کمتر آرایشگاهی خدمات پوستو جدی گرفته. با یه دوره آموزشی ساده میتونی خدمات حرفهای پوست به مشتریات بدی و مشتریای خاص رو به سمت خودت بکشی. حتی میتونی پکیج فروشی هم بکنی مثلا اصلاح مو و ریش + فیشیال + ماسک صورت.
تو شبکههای مجازی فعالیت کن
درسته که آرایشگری یه کار حضوریه و مجازی نیست. اما امروزه همه تو اینستاگرامن و اونجا خیلی از تصمیماشون رو میگیرن. پس شما هم باید تو اینستاگرام باشی تا مشتریا تو رو ببینین و بیان سراغت. یه پیج حرفهای بزن، نمونهکاراتو با عکس و ویدیوهای باکیفیت بذار و با فالوورها ارتباط واقعی برقرار کن. این کار باعث میشه تا مشتریا بیشتر بشناسنت.
موسیقی پخش کن
موسیقی یه چیز سادهست ولی تاثیر عمیقی روی حال و هوای آرایشگاه داره. وقتی مشتری وارد فضای ساکت یا بیروح بشه، ناخودآگاه حس خستگی یا کلافگی میگیره. اما وقتی یه موسیقی آروم، شاد یا حتی نوستالژیک تو فضا پخش باشه، علاوه بر اینکه مشتری حس خوبی پیدا میکنه گذر زمان هم براش راحتتر میشه.
بهروز باشید
اگه دنبال جذب مشتری آرایشگاه مردانهایی باید همیشه یه قدم جلوتر از بقیه باشی. یعنی چی؟ یعنی مدل موهای جدید، سبکهای ریش مدرن، تکنیکهای روز اصلاح و حتی خدمات پوستی بهروز رو یاد بگیری و ارائه بدی. مشتریا خیلی زود متوجه میشن که کی کارش قدیمیه و کی بلده با ترندهای جدید پیش بره. بهروز بودن یعنی مطالعه کردن، دیدن آموزشهای جدید، شرکت توی ورکشاپها و دنبال کردن افراد حرفهای حتی تو اینستاگرام.
باشگاه مشتریان چگونه به جذب مشتری برای آرایشگاه مردانه کمک میکند؟
خیلی از افراد فک میکنن که داشتن یه باشگاه مشتریان و مدیریتش خیلی سخته. با استفاده از ابزارهای نوین مثل تارگت شما خیلی راحت و بدون هیچ گونه دانش فنی میتونین باشگاه مشتریان خودتون رو داشته باشین. اما باشگاه مشتریان واقعا روی فروش تاثیر داره؟ بله، باشگاه مشتریان با تکنیکهای زیر میتونه باعث جذب مشتری برای آرایشگاه مردانه میشه:
مزایای استفاده از باشگاه مشتریان برای آرایشگاه مردانه |
|
افزایش وفاداری مشتری | وقتی مشتری بدونه با هر بار مراجعه امتیاز میگیره و آخر سر میتونه از تخفیف یا خدمات رایگانت استفاده کنه، دیگه سراغ آرایشگاه جدید نمیره. |
شناخت بهتر مشتری | با اطلاعاتی که از طریق باشگاه مشتریان میگیری (سن، سابقه مراجعه، خدمات مورد علاقه و غیره)، میتونی سلیقه مشتریها رو بشناسی و خدمات رو مطابق با نیازشون ارائه بدی. |
افزایش دفعات مراجعه | وقتی براش پیام میفرستی که تا آخر هفته ۳۰٪ تخفیف داری، خودش یه انگیزه قوی میشه که زودتر بیاد سراغت. |
تبلیغات دهان به دهان | کسی که از خدماتت راضیه و عضو باشگاه مشتریانه، خیلی راحت تو رو به دوستاش معرفی میکنه. این موثرترین و ارزانترین نوع تبلیغات هستش. |
اطلاعرسانی سریع | اگه خدمات خاص یا ویژهای داشته باشی، میتونی با ارسال پیامک به همه مشتریات موضوع رو اطلاع بدی. |
افزایش سودآوری | وقتی مشتری ازت راضی باشه، بارها و بارها میاد سراغت. این مراجعههای تکراری برای تو سود به هم راه داره و این یه گام مهم به سمت سود بیشتر و موفقیت تو کسبوکاره. |
کلام آخر
جذب مشتری برای آرایشگاه مردانه فقط به مهارت در اصلاح محدود نمیشه. مشتریا علاوه بر خدمات خوب به دنبال تجربه خوب و حرفهای هستن. برای اینکه یه مشتری بارها و بارها بیاد پیشت برای اصلاح تو باید مجموعه از فاکتورها رو داشته باشی. فاکتورهایی مثل باشگاه مشتریان، محیط تمیز، نور خوب، برخورد مناسب و غیره همه روی جذب مشتری آرایشگاه مردانه موثر هستن. اگه میخوای باشگاه مشتریات رو فعال کنی، همین حالا با کارشناسان ما در تارگت تماس بگیر.
کاربران عزیز، دیدگاه ما خزان است
شما اولین نفری باشید، که دیدگاه رو برای این مقاله ثبت میکند