ترفندهای جذب مشتری دندانپزشکی با 15 روش تاثیرگذار
جذب مشتری دندانپزشکی با روش های مختلف سنتی و مدرن امکان پذیر است. شما بر اساس نوع خدماتی که در حوزه دندانپزشکی ارائه می کنید، می توانید از ترفندهای مختلفی برای بازاریابی استفاده نمایید. داشتن وب سایت معتبر و فعال، حضور در شبکه های اجتماعی، به کارگیری متن تبلیغاتی برای جذب مشتری در پیامک، تبلیغات با تراکت، حضور در سایت های نوبت دهی، ثبت مطب یا کلینیک روی نقشه گوگل، داشتن پرسنل حرفه ای و خوش برخورد، تبلیغات میدانی روی بیلبوردهای سطح شهر و… از جمله بهترین پیشنهادات برای مارکتینگ دندانپزشکی هستند.
جذب مشتری دندانپزشکی با ۱۵ روش تاثیرگذار
کلینیک های دندانپزشکی بر اساس بودجه و هدف خود از تبلیغات می توانند روش های متنوعی را انتخاب کنند که بهترین و تاثیرگذارترین آن ها موارد زیر هستند:
1. داشتن وب سایت فعال و معتبر
یکی از راه های جذب مشتری دندانپزشکی توسعه یک وب سایت معتبر و فعالیت در دنیای اینترنت است. در صورتی که بتوانید سایتی جذاب ایجاد کنید و با فعالیت هایی همچون سئو و تولید محتوای مستمر حضور پررنگی در لینک های اول صفحه جستجو گوگل داشته باشید، علاوه بر برندینگ و کسب اعتبار، مشتریان زیادی جذب خواهید کرد.
2. ایجاد باشگاه مشتریان و ارتباط گیری مناسب با آن ها
اگر هدفتان جذب مشتریان وفادار برای دندانپزشکی است و می خواهید میزان رضایت آن ها را در بالاترین حد خود نگهدارید، پیشنهاد می کنیم با استفاده از یک نرم افزار باشگاه مشتریان، ارتباط گیری مناسبی با آن ها ایجاد کنید. این کار از دو جهت می تواند برای شما موثر واقع شود. اول اینکه همان مشتری برای دفعات بعدی نیز شما را انتخاب خواهد کرد و دوم احتمال اینکه مشتری، شما را به دوستان و آشنایان نیز معرفی کند، بسیار بالا خواهد بود. هر چقدر برای قیمت باشگاه مشتریان هزینه کنید، با نگهداری و جذب مشتری تا چندین برابر به شما برخواهد گشت.
قیمت باشگاه مشتریان تارگت شفاف، اقتصادی و مقرون به صرفه است و به شما کمک می کند تا وفاداری مشتریان را افزایش داده، خریدهای تکراری را بیشتر کنید و فروش خود را چند برابر کنید.
با خرید نرم افزار باشگاه مشتریان تارگت، مسیر وفادارسازی مشتریان را برای همیشه هموار کنید!
3. حضور در سایت های نوبت دهی اینترنتی
چنانچه در سایت های نوبت دهی فعالیت داشته باشید، می توانید از طریق آن ها نیز برای دندانپزشکی مشتری جذب نمایید. اغلب این سایت ها در معرض دید بسیاری از کاربران قرار دارند و با معرفی کامل پزشکان، آدرس، امکان اخذ نوبت، تبادل نظر مشتریان و… بستر مناسبی برای بازاریابی هستند.
4. تبلیغات در گوگل
گوگل برای کسب و کارها امکانات ویژه تبلیغاتی فراهم کرده است که می توانید برای جذب کردن بیمار دندان پزشکی از آن ها استفاده نمایید. تبلیغات در صفحه جستجو گوگل، تبلیغات تصویری روی ویدیوها، تبلیغات بنری در وب سایت های مختلف، تبلیغات نوتیفیکیشن روی تلفن های همراه و… نمونه هایی از تبلیغات در گوگل هستند. اغلب تبلیغاتی که در صفحه جستجو گوگل نمایش داده می شوند، اثرگذاری بیشتری دارند.
5. جذب مشتری دندانپزشکی با پیامک تبلیغاتی
ارسال پیامک های تبلیغاتی انبوه سال ها به عنوان یکی از روش های بازاریابی مورد استفاده قرار گرفته است. شما می توانید با ارسال یک متن مناسب تبلیغاتی از طریق پیامک به مخاطبان مختلف، افراد بسیاری را جذب کنید.
6. حضور فعال در شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی یکی از بهترین بسترهایی است که برای جذب مشتری می توانید روی آن ها حساب کنید. اینستاگرام، لینکدین و تلگرام بیشترین استفاده را می توانند برای شما داشته باشند.
7. استفاده از تراکت های تبلیغاتی
چاپ تراکت های تبلیغاتی و پخش کردن آن میان مردم یکی از راه های تبلیغاتی نسبتا قدیمی است که همچنان می تواند برای جذب بیمار جدید به دندانپزشکی موثر واقع شود. بدیهی است که هر چقدر تراکت شما جذابیت بالاتری داشته باشد، نتیجه بهتری از تبلیغات خود دریافت خواهید کرد.
8. ثبت لوکیشن روی نقشه های اینترنتی
بسیاری از کاربران برای مراجعه به مرکز دندانپزشکی از جستجو روی نقشه های اینترنتی استفاده می کنند. با ثبت لوکیشن مطب یا کلینیک خود روی نقشه های اینترنتی مختلف ایرانی و خارجی، می توانید خود را در معرض دید کاربران متعددی قرار دهید.
9. استفاده از تبلیغات میدانی در سطح شهر
بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر هر روزه مورد توجه رهگذران بوده و در صورت تکرار مشاهده باعث تثبیت در ذهن آن ها می شوند. برای جذب مشتری دندانپزشکی با زدن بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر، بزرگراه ها، مترو و… می توانید شما نیز از این بستر استفاده کنید.
10. به کارگیری پرسنل حرفه ای و خوش برخورد
در راستای جلب رضایت مراجعین لازم است حتما از پرسنل حرفه ای و خوش برخورد کمک بگیرید. افرادی که برای یک مرتبه به مطب یا کلینیک شما مراجعه می کنند، می توانند تا سال های سال این مراجعه را ادامه داده و حتی دیگران را نیز معرفی نمایند. این برخورد مناسب را حتی در تماس های تلفنی باید رعایت کنید.
11. تبلیغات حضوری در مدارس
یکی از راه های متفاوتی که برای جذب کردن بیمار دندان پزشکی می توانید به کار بگیرید، تبلیغات حضوری در مدارس است. فارغ از فرهنگیان حاضر در مدرسه، دانش آموزان زیادی حضور دارند که اغلب نیازمند استفاده از خدمات شما خواهند بود. از طرفی خانواده های دانش آموزان نیز با این تبلیغات می توانند جذب شوند.
12. همکاری با سازمان های مختلف
به عنوان یک راه بازاریابی جذاب و بسیار اثرگذار، می توانید با سازمان های مختلف به ویژه آن هایی که کارکنان زیادی دارند توافق کرده و با شرایط ویژه ای به آن ها خدمات رسانی کنید. اغلب این روش بسیار پایدار بوده و در صورت برخورد مناسب و کیفیت بالای خدمات می توانید امیدوار به وفاداری آن ها و تبلیغات فرد به فرد باشید.
13. ایجاد شرایط پرداختی مناسب
با ایجاد شرایط پرداختی متنوع نیز می توانید جذب مشتری دندانپزشکی را انجام دهید. از جمله این شرایط تخفیف های مختلف، پرداختی های اقساطی، پرداخت با چک و… هستند. همچنین شرایط پرداخت ماهانه از روی حقوق کارکنان نیز می تواند موردی خاص و قابل پیشنهاد باشد.
14. برگزاری وبینارهای عامه پسند با عناوین جذاب
در سال های اخیر وبینارها بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته اند و بستری مناسب برای تبلیغات به شمار می روند. شما می توانید وبیناری با موضوع خاص برگزار کرده و افراد حاضر در آن را به استفاده از خدمات خود دعوت نمایید. به عنوان مثال می توانید با یک موضوع آموزشی که کمتر به آن پرداخته شده است کار خود را انجام دهید تا افراد برای حضور تشویق شوند. پس از آن به عنوان یک راه حل درمانی، مراجعه به مطب خود را پیشنهاد دهید.
چنانچه شرایط برگزاری وبینار را ندارید، می توانید به عنوان اسپانسر وبینارهای دیگر نیز تبلیغات خود را انجام دهید. طبیعتا هر چقدر موضوع وبینار به حوزه کاری شما مرتبط تر باشد، نتیجه بهتری خواهید گرفت.
15. مصاحبه با روزنامه ها و مجلات خبری
علی رغم اینکه شاید حس کنید دیگر کسی مثل گذشته مجله یا روزنامه مطالعه نمی کند؛ اما همچنان مصاحبه با آن ها می تواند یکی از راه های جذب کردن بیمار دندان پزشکی به شمار رود. ضمن اینکه بسیاری از این مجلات سایت های خبری نیز دارند که بازدیدکنندگان بسیاری مطالبشان را دنبال می کنند.
جمع بندی روش های جذب بیمار جدید به دندانپزشکی
با روش های متعددی می توانید برای تبلیغات دندانپزشکی اقدام کنید که بهترین آن ها داشتن وب سایت، تبلیغات پیامکی، ایجاد شرایط پرداختی متنوع، توافق با سازمان های مختلف برای ارائه خدمات به کارکنان آن ها، حضور در شبکه های اجتماعی، ثبت آدرس در نقشه های الکتریکی و… هستند. بر اساس نوع خدماتی که ارائه می دهید و میزان بودجه ای که دارید می توانید یکی از این شیوه های جذب مشتری دندانپزشکی را انتخاب کرده و نتایج خوبی دریافت نمایید. روش پیشنهادی شما چیست؟ کدام یک از این روش ها را تا به حال استفاده کرده اید؟ پاسخ های خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.
سوالات متداول درباره جذب کردن بیمار دندان پزشکی
ارزان ترین راه جذب مشتری دندانپزشکی چیست؟
ثبت آدرس روی نقشه های الکتریکی، تبلیغات پیامکی، تبلیغات در مدارس، توافق با سازمان ها و جذب نیروهای خوش برخورد اغلب هزینه های کمتری برای شما دارند.
بازاریابی ارجاعی در جذب بیمار جدید به دندانپزشکی چگونه انجام می شود؟
اگر بتوانید به ازای معرفی افراد، مبلغ یا شرایط تخفیفی برای فرد معرف در نظر بگیرید، نوعی بازاریابی ارجاعی را اجرا کرده اید.
منبع : practicebuilders.com
کاربران عزیز، دیدگاه ما خزان است
شما اولین نفری باشید، که دیدگاه رو برای این مقاله ثبت میکند