
تارگت چگونه به افزایش فروش شما کمک میکند؟
کاسبی که به دنبال فروش و سود بیشتر نباشه، اصلا نمیشه اسمش رو کاسب گذاشت. روشهای بسیار زیادی برای بیشتر کردن فروش وجود داره، اما یکی از سادهترین اونا استفاده از تارگته. تا حالا اسم تارگت به گوشتون خورده؟ میدونید تا چه اندازه این سیستم میتونه باعث افزایش فروشتون بشه؟
تارگت برعکس چیزی که خیلی از مردم عادی فک میکنن، یه دستگاه پوز برای کارت کشیدن نیست. این دستگاه خیلی بیشتر از این حرفاس و قابلیتای بینظیرش باعث میشه تو کسبوکارت روبه جلو حرکت کنی. ما تو این مقاله افزایش فروش با تارگت رو بررسی میکنیم و بهتون میگیم که چطور این ابزار باعث رشد کسبوکارهای حضوری میشه.
تارگت چیست و چه خدماتی ارائه میدهد؟
تارگت یه دستگاه که علاوه بر خدمات پرداخت، میتونه باشگاه مشتریانت رو هم راهاندازی کنه. وقتی مشتری تو فروشگاه شما خرید میکنه با وارد کردن شماره موبایل عضو باشگاه مشتریاتون میشه. از اون لحظه به بعد کارت بانکیش تبدیل میشه به کارت عضویتش تو باشگاه مشتریان شما. یعنی هر بار با همون کارت خرید کنه، شما میتونین تخفیف، امتیاز یا خدمات خاص بهش بدین. البته امکانات تارگت به اینجا ختم نمیشن و برخی موارد دیگهام وجود داره که تو یه جدول بهشون اشاره میکنیم.
خدمات تارگت |
|
باشگاه مشتریان حرفهای | با وجود تارگت دیگه نیازی نیست که اسم و شماره مشتریارو یه جا یادداشت کنی یا ازشون بخوای فرم پر کنن. شماره تماسشون رو وارد میکنن و تمام. حالا مشتری عضو باشگاه شما شده به همین سادگی. |
طرحهای تخفیفی باحال | شما خیلی راحت با کمک تارگت میتونی طرحهای تخفیقی خودت رو پیاده کنی. فرقی نمیکنه روی خرید بعدی به مشتری تخفیف بدی یا هدیه تولد. این کار تو تارگت به سادگی خوردن یه لیوان آبه. |
گزارشگیری دقیق از فروش | از طریق اپلیکیشن تارگت میتونی بفهمی هر روز، هفته یا ماه چقدر فروش داشتی. حتی میتونی تراکنشهای موفق و ناموفق رو هم ببینی. همه چیز شفاف و مرتب! |
ساخت پروفایل مشتری | هر مشتری یه پروفایل داره. اطلاعاتی مثل اسم، شماره، تاریخ تولد، سابقه خرید، مبلغ خرید و… همه ثبت میشن. |
ارسال پیامک گروهی | یه حراج داری؟ تخفیف خاص گذاشتی؟ با تارگت خیلی راحت میتونی به همه مشتریات پیام بدی و اطلاعرسانی کنی. یعنی بازاریابی هدفمند، بدون دردسر. |
در نهایت افزایش فروش با تارگت به لطف امکاناتی که در بالا به آنها اشاره شد، چیز خیلی عجیبی نیست و به راحتی در دسترس شما قرار داره.
چرا وفاداری مشتری مهم است؟
هر کسبوکاری حضوری که مشتری وفادار نداشته باشه، خیلی زود زمین میخوره. مشتری وفادار برگ برنده شما تو بازار رقابتی و سخت امروزه. اما چرا مشتری وفادار مهمه؟ به دلایل زیر:
مشتری وفادار راحتتر خرید میکنه
آمارا نشون میده احتمال خرید دوباره مشتری قدیمی بین ۶۰ تا ۷۰ درصده، ولی مشتری جدید فقط ۵ تا ۲۰ درصد احتمال داره خرید کنه. پس بهتره رو همونایی که قبلا ازت خرید کردن بیشتر وقت بذاری.
مشتری وفادار سود بیشتری برات میاره
شاید باور کردنش سخت باشه، ولی اگه بتونی فقط 5 درصد مشتریات رو نگهداری میتونی سودت رو تا ۹۵ درصد ببری بالا. چون این افراد هم بیشتر خرید میکنن، هم وقتی راضی باشن خودشون برات مشتری جدید میفرستن.
به برندت وفادار میمونن
برای یه مشتری وفادار تبلیغات وسوسهکننده رقبا اهمیتی نداره و اصلا بهش گوش نمیدن. میدونی چرا؟ چون به برند تو عادت کردن و بهش اعتماد دارن.
بهت بازخورد میدن
مشتری وفادار اگه مشکلی ببینه یا چیزی بخواد، بهت میگه. یعنی به رشد کسبوکارت کمک میکنه، چون از سر دلسوزی نظر میده نه از سر غر زدن.
باشگاه مشتریان چگونه باعث افزایش فروش میشود؟
قبل از اینکه به سراغ بررسی افزایش فروش با تارگت بریم، بذارین اصلا بگیم که باشگاه مشتریان چطور باعث افزایش فروش میشه. خیلیا فکر میکنن که داشتن باشگاه مشتریان فقط یه حرکت شیک و باحاله! اما اصلا اینجوری نیست، این موضوع یه ترفند خیلی حرفهایی برای افزایش فروشه.
افزایش نرخ بازگشت مشتری
وقتی یه نفر عضو باشگاه مشتریان میشه، احتمال اینکه دوباره ازت خرید کنه خیلی بیشتر میشه. چون حس میکنه به یه گروه خاص تعلق داره و براش امتیاز و تخفیف در نظر گرفتی. همین موضوع باعث میشه مشتری یه بار که نه چندین بار ازت خرید کنه.
ارائه تخفیف و پاداش خرید
باشگاه مشتریان این امکان رو میده که برای مشتریات طرحهای تشویقی مختلف بذاری. مثلا:
- تخفیف خرید بعدی
- هدیه تولد
- اعتبار خرید برای سفارش بعدی
این موارد باعث میشه تا خرید برای این مشتریها جذابتر بشه.
شناخت بهتر مشتری و فروش هدفمند
وقتی کسی عضو باشگاه بشه، اطلاعات زیادی مثل جنسیت، سن، تاریخچه خرید و غیره ازش به دست میاری. این دادهها بهت کمک میکنن همون چیزی رو بهش پیشنهاد بدی که بهش علاقه داره. که این یعنی:
- فروش دقیقتر
- کاهش اشتباه در تبلیغات
- افزایش احتمال خرید
تبلیغ رایگان توسط خود مشتریها
وقتی مشتری از خدماتت راضی باشه و حس کنه که براش ارزش قائلی، خودش تبدیل میشه به یه بازاریاب مجانی. به فامیل و دوستاش میگه که «برو از فلانی خرید کن، خیلی خوبه، عضو باشگاهشم هستم!» همین باعث میشه فروش بیشتر شه بدون اینکه حتی یه ریال خرج تبلیغ کنی.
امکانات و ویژگیهای تارگت برای کسبوکارهای کوچک
اگه صاحب یه کسبوکار کوچیکی و دنبال راهی برای افزایش فروش و نگه داشتن مشتریات میگردی، تارگت دقیقا اون چیزیه که لازم داری. افزایش فروش با تارگت برای کسبوکارهای کوچیک چیز دور از دسترسی نیست و شما خیلی راحت میتونید به اون برسید.
امکانات و ویژگیهای تارگت برای کسبوکارهای کوچک |
|
ثبت شماره موبایل مشتری موقع پرداخت | این ویژگی به ظاهر ساده است، اما به شدت کاربردیه. به سادگی وارد کردن یه شماره تلفن شما میتونی مشتری رو وارد باشگاهت کنی و از اون به بعد مستقیم براش پیام بفرستی. |
برنامه تشویقی خودکار | شما لازم نیست که روز تولد تک تک مشتریاتون رو یادداشت کنید تا بهشون تبریک بگید یا تو حراجیا بهشون پیام بدید. تارگت خودش همه این کارارو میکنه. افزایش فروش با تارگت با این قابلیت خیلی سادهتر میشه. |
گزارشگیری دقیق | با اپ تارگت خیلی راحت میتونی میزان فروش خودت رو تو بازههای مختلف بررسی کنی. |
اعمال تخفیف خودکار | اگه مشتری تخفیف گرفته باشه، تخفیفش به صورت خودکار از مبلغ خرید کم میشه. |
خلاصه موارد بالا اینکه که تارگت یه ابزار جمعوجور اما پرکاربرد برای کسبوکارای کوچیکه که میخوان حرفهای بفروشن.
مزایای ویژه برای فروشگاههای پوشاک و سالنهای زیبایی
اگه صاحب یه فروشگاه لباس یا سالن زیبایی هستی، بدون که تارگت میتونه یه برگ برنده واقعی برای کسبوکارت باشه. این سیستم یه جورایی انگار یه منشی هوشمند و همیشه بیداره که کمک میکنه مشتریهات رو راضی نگه داری و مدام برشون گردونی سمت خودت. افزایش فروش با تارگت برای فروشگاههای پوشاک و سالنهای زیبایی به شکل زیر صورت میگیره:
- تارگت روابط عاطفی با مشتری رو تقویت میکنه. مثلا بهش پیام میده که تولدت مبارک! به خاطر این روز عزیز 20 درصد تخفیف رو فاکتورتون در نظر گرفتیم! همین یه حرکت ساده میتونه کاری کنه مشتری تا مدتها فقط به تو فکر کنه.
- با مشاهده شماره موبایل مشتری و سابقه خریدش، میتونی بفهمی کی دنبال چی بوده و کی چی میخواد. مثلا اگه بدونی فلان مشتری همیشه لباس زنونه سایز خاص میخره، موقع حراجها یا آوردن کالکشن جدید میتونی مستقیم بهش پیام بدی و خبرش رو بدی. این یکی از مهمترین مواردیه که باعث افزایش فروش با تارگت میشه.
- مورد بعدی که باعث افزایش فروش با تارگت میشه، بحث اعمال تخفیفهای خودکاره. دادن امتیاز برای هر مراجعه یا خرید باعث میشه تا مشتریها احساس کنن، همیشه یه چیز باارزش ازت میگیرن. اینجوری خرید تکراری براشون یه جور لذت و عادت میشه.
- شناخت مشتریهای وفادار و کاهش هزینههای تبلیغات سنتی از دیگر ویژگیهایی که باعث افزایش فروش با تارگت میشه.
افزایش فروش یک فروشگاه با استفاده از تارگت
آیا تا حالا فروشگاهی موفق به افزایش فروش با تارگت شده است؟ بله، حتما. اجازه دهید تا داستان یکی از مراجعهکنندههامون رو براتون تعریف کنم. مهدی یه فروشگاه لباس فروشی تو مرکز شهر خرم آباد داره. اوایل فروشش معمولی بود. مشتری میاومد، خرید میکرد، میرفت و دیگه شاید هیچوقت برنمیگشت. مهدی همیشه دنبال راهی بود که مشتریها رو نگه داره و فروشش رو بالا ببره. راههای زیادی رو امتحان کرده بود، اما متاسفانه موفق نشده بود تا اینکه با تارگت آشنا شد.
اولین کاری که کرد این بود که شماره موبایل همه مشتریها رو زمان خرید جمع کرد. بعدش با کمک تارگت، برای مشتریهای قدیمی پیامک فرستاد، تخفیف تولد گذاشت، برای هر خرید امتیاز داد و حتی تخفیف خرید بعدی رو به صورت خودکار فعال کرد. نتیجه چی شد؟ فروش ماهانه بوتیک تو همون دو ماه اول، حدود ۴۰٪ رشد کرد! افزایش فروش با تارگت چیزی بود که مهدی تجربه کرد، چرا شما تجربه نکنید؟
چرا تارگت انتخاب مناسبی برای شماست؟
مهمترین دلایلی که استفاده از تارگت رو برای کسبوکارهای حضوری واجب میکنه عبارتند از:
- جمعآوری اطلاعات مشتری به سادگی خوردن یک لیوان آب
- ارسال پیامک خودکار و هوشمند از تبریک تولد گرفته تا حراجی در زمانها خاص
- راهاندازی برنامههای وفاداری بدون نیاز به تخصص
- گزارشهای دقیق از عملکرد فروش
- صرفهجویی توی هزینههای تبلیغات
- افزایش فروش با تارگت
- قیمت منصفانه
- پشتیبانی پاسخگو
کلام آخر
در بالا به طور کامل در خصوص افزایش فروش با تارگت، مزایای باشگاه مشتریان و دلایل استفاده از تارگت صحبت کردیم. واقعیت اینه که بازار دیگه از اون فرم سنتی خودش خارج شده و مردم به دلیل به سمت شما و کسبوکارتون نمیان. مردم پولشون رو جایی خرج میکنن که بهشون بها داده بشه و بدونن به نفعشونه. پس مهمه که باشگاه مشتریات رو راهاندازی کنی و به مشتریات اهمیت بدی. یادت باشه که برای یه کسبوکار حضوری مشتری مهمترین اولویته و همیشه باید حرف اول و آخر رو بزنه.
روشهای زیادی برای افزایش فروش و تشکیل باشگاه مشتریان وجود داره. یکی از سادهترین این روشها استفاده از خدمات تارگته. تارگت یه سیستم هوشمنده که به راحتی خوردن یه لیوان آب میتونه باشگاه مشتریاتون رو راهاندزی و بهتون کمک کنه تا مدیریتش کنین. اگر در خصوص افزایش فروش با تارگت سوالی دارید، همین الان با کارشناسان ما تماس بگیرید و ازشون مشاوره رایگان بگیرید.
کاربران عزیز، دیدگاه ما خزان است
شما اولین نفری باشید، که دیدگاه رو برای این مقاله ثبت میکند